דולב טוקטלי

  1. עצם השליטה על עם אחר היא החטא הקדמון - כלומר הכיבוש כשלעצמו והשליטה על עם אחר היא המצב הבלתי מוסרי בעליל שחיילי צהל צריכים לתפקד בו. מכאן נובע שכל הפעולות לתיחזוק הכיבוש שהן בלתי מוסריות נובעות מאותו מצב בלתי מוסרי של שליטה בעם אחר. שליטה בעם אחר לא היתה ולא תהיה מעולם מוסרית.
  2. בקשר לטענה שאנחנו מנצלים את הצבא להבעת דעות פוליטיות - המדינה היא זו שמנצלת את הצבא למטרות פוליטיות. תפקידו של הצבא להגן על המדינה ולא למלא תפקיד בשאלת שייכות יהודה שומרון ועזה למדינת ישראל. השטחים אינם חלק משטח מדינת ישראל ומכיוון שזהו המצב החוקי, הרי שצהל למעשה מנוצל על ידי גורמים פוליטיים למטרתם.
  3. יש לציין כי בעצם שירותו של חייל בשטחים הוא נותן למעשה גושפנקא למעשים המוגדרים באמנת זנבה ואמנת רומא כפשעי מלחמה וביניהם: מחסומים - הנחשבים לעונש קולקטיבי. העברת אוכלוסיה אזרחית לשטח כבוש (ההתנחלויות) ועוד. פשעי המלחמה אינם סתם כותרת, הם מהווים את המעשים הכי חמורים מבחינה מוסרית ולכן הוקעו על ידי האומות הנאורות ככאלו.
  4. חוסנה של מדינה וכוחה מבוססים על אמונה בצדקתה ובמוסריותה. מדינת ישראל על ידי שליטתה בעם אחר מאבדת את דרכה המוסרית וכתוצאה מכך נפגע חוסנה האמיתי של המדינה. חוסנו של צבא אינו מבוסס על כמות הטנקים שלו אלא על אמונתם של המשרתים בו בצדקת דרכם ובטיעון המוסרי שהם פועלים לפיו.
  5. העם היהודי הוא עם שסבל רבות מדיכוי, השפלה, וכו. מצב זה בו מדינת ישראל שהיא מדינתו של העם היהודי גורמת לדיכוי והשפלה של בני לאום אחר הוא מצב בלתי מתקבל על הדעת מבחינה מוסרית וחייב להסתיים לאלתר.
  6. איננו פוליטיקאים אלא אזרחים וחיילים המציבים גבול למדינה באשר ליכולתה לשלוח חיילים לכל משימה. כוח לעולם הוא דבר מוגבל וגם כך הוא מילוי משימות. ערכים אינם מוחלטים אלא מוגבלים על ידי ערכים אחרים. במקרה זה הערך של השירות הצבאי צריך לסגת בפני ערכים אחרים של כבוד האדם, חירות האדם, זכותו של האדם שלא לפגוע באנשים אחרים ולהשפיל בני אנוש אחרים.

דולב טוקטלי